Hallo Rachel,
Ik dacht ergens op het forum gelezen te hebben dat jij in het begin ook last had van vermoeidheid door de Humira, of was dat een andere Rachel?
Ik heb uveitus aan beide ogen, links erger dan rechts. Links alle vormen, dus voor, midden, achter het oog.
Oedeem gehad, vaatontstekingen en ontsteking van de oogzenuw.
Ik heb het zeker al een jaar of 20. In beginsel niet ernstig, was het met alleen druppelen te behappen, maar later werd het erger en moest ik aan de medicijnen. In eerste instantie een aantal pittige prednisonkuren gehad.
Ook dat mocht niet echt meer baten, bovendien had ik ook van de prednison behoorlijke bijwerkingen.
Mijn oogarts wist er geen raad meer mee, en stuurde mij begin 2006 door naar het Oogziekenhuis Rotterdam.
Nu denk ik, had hij dat maar eerder gedaan, dan was er misschien de nodige schade voorkomen, maar ach, de man probeerde ook zijn best te doen natuurlijk.
Gisteren ben ik voor conrole geweest in het OZR, Tot mijn grote vreugde waren de ogen volledig rustig.
Het zit er in dat ik het kan gaan proberen zonder Humira, maar dat moet wel met de internist overlegd worden.
Daar heb ik pas 6 juli weer een afspraak. Het lukte de assistente niet om gisteren de afspraak voor mij te vervroegen, maar mijn oogarts staat er op dat ik eerder contact heb met de internist. Dus de oogarts is zo vriendelijk om hem zelf te gaan bellen.
Ik moet dus even afwachten tot nader bericht. Inmiddels heb ik vandaag, met grote tegenzin, dus weer een injectie gezet.
Ik moet hem 1x per 14 dagen zetten. Dus aanzienlijk minder dan jij, maar toch heb ik er erg veel last van.
Maar moet eerlijk zeggen dat ik erg gevoelig ben voor bijwerkingen van medicijnen.
Het lijkt me trouwens geen pretje die ziekte van jou? Heb je ook pijn aan je gewrichten?
Als je iets over de homeopathie wilt weten kun je eens een kijkje nemen op
http://www.klassiekehomeopathie.nlDeze homeopathie richt zich ook op auto-immuunziekten en erfelijke ziekten.
Als je aanvullend verzekerd bent krijg je het geheel of gedeeltelijk vergoed van je verzekering.
Ik zou het zeker eens overwegen als ik jou was. Op de website kun je ook een homeopaat bij jou in de buurt vinden.
Hoe oud ben je eigenlijk?
Groet,
Hanny.