Hey Debora,
De operatie zelf (incl. de nazorg) verloopt nog steeds goed. Het enige waar ik last van heb is een schommelende oogdruk. De 1e dag na de operatie was deze 4 (te laag), 3 dagen daarna was deze 27 (te hoog), daarna weer 4, 9 en nu was ie gisteren 5. Hierdoor is mijn oogzenuw een beetje geïrriteerd (zal ik ook zijn

.
Gisteren kwam de chirurg tot de conclusie dat dit kan komen doordat het oog lekt (bij de hechtingen), maar dat is vrijwel onmogelijk omdat we inmiddels een maand verder zijn. De tweede oorzaak is dat het oog in shock verkeerd. Dit oog heeft al een hoop te verduren gehad en zo'n operatie kan net even te veel zijn. Om de oogdruk weer normaal te krijgen moet ik nu dus weer ophogen met prednison naar 40 mg per dag voor 5 dagen, daarna 5 dagen 30 mg etc...
Dit viel me erg zwaar omdat ik nu op de 12,5 mg per dag zat sinds de operatie (daarvoor 5 per dag). De operatie moet (op de lange termijn) prednison besparend werken. En ik had niet verwacht dat ik juist weer omhoog moest. Ik moet volgende week terug komen en dan controleren ze de oogdruk weer om te kijken of het al beter is. Ik had gehoopt met 12,5 mg per dag op vakantie te kunnen (het liefst nog wat minder), maar dat zit er dus ff niet in. Dat wordt dus backpacken door Indonesië met een berg presnison
Het zicht was in het begin heel laag. dit moet zich langzaam herstellen. Inmiddels zit ik rond de 60% (ik zat op 50%). Nu gebruik ik op m'n werk en tijdens het autorijden normaal gesproken een bril met +0,75 of zoiets, maar dat oog heeft op -4,7 gestaan na de operatie, toen -1,75 en nu was ie gisteren -0,75 dus dat gaat langzaam de goede kant op.
Kortom ik heb nog wel wat geduld nodig.... (en daar ben ik al zo slecht in

)
Grt.
Jelte