Als ouder van een dochter met uveïtis wil ik ook graag van gedachten wisselen met andere ouders.
Onze dochter heeft sinds 11 jaar uveïtis en een groot deel van haar puberteitsjaren zijn daardoor zwaarder belast geweest. Iedere fase heeft weer nieuwe lastige kanten.
Voor twee week terug waren mijn man en ik in Münster om een weekendseminar bij te wonen voor ouders en ook kinderen met uveïtis. Daar waren ook veel ouders met jonge kinderen en heel wat van dat kleine grut droegen brilletjes op met dikke glazen, heel aandoenlijk. Een gedeelte van deze groep had ook last van JIA, dan speelde de JIA een rol en dan was de uveïtis weer actief, dubbele last en zorg voor veel ouders. Met jonge kinderen heb je weer hele andere problemen. Pijn bij de gewrichtsontstekingen zijn merkbaar, kinderen klagen ook over pijn maar als de uveítis opspeelt voelen ze dat niet altijd en Kinderen geven gezichtsvermindering vaak niet aan.
Ik heb een verslag geschreven over het weekend in Münster en op 25 maart a.s zal ik tijdens de jaarlijkse ledenvergadering aan de leden hierover vertellen.
groetjes Jennifer