Lieve allemaal, ik ben verlicht, wauw er is een wereld

voor me open gegaan. En dan te bedenken dat het AMC wilde wachten tot ik ten minste 80 was. walchelijk!!!!!
De operatie is in de Jan van Gooyenkliniek uitgevoerd door een geweldig team.
Ik had om een roesje gevraagd omdat ik bang voor de oogprik was, daardoor is zelfs dat meegevallen. Ik schijn een grote oogbol te hebben, dat kom je wel vaker tegen bij -14 visus. Dus er was weinig ruimte om te prikken.
Tijdens de operatie verkleinde , ondanks alle druppels, opeens de iris, dus moesten er eerst irishaakjes gezet worden anders kon de oogarts er niet meer bij, de operatie die normaal 20 minuten duurt heeft nu 1 uur geduurd, maar gelukkig had ik dat roesje gehad en heb ik alles gelaten ondergaan.
De eerste 2 dagen heb ik spierpijn rond de oogbol gehad, maar ik kon al gelijk scherp zien, ik ben van -14 naar -10 voor verzien,daar had ik nog een oude bril van liggen dus die heb ik nu op.
1 juli moet ik terug want er zit nog een hechting en de pupil is heeeeeel klein niet rond , een soort maantje!
Dan gaan we ook de juiste oogsterkte voor de bril opmeten cilinder en zo en de leesbril, want die heb ik nu wel nodig.
de zwarte stippen en de sliertjes zijn nu wat scherper in beeld, maar daar kijk ik langs heen. Ik heb al gehoord van mensen die geen uveïtus hebben of gehad hebben, dat die ze ook zien. Het zij zo.
Ik ben intens tevreden. ik moet nog 2 weken door drupplen en dan zien we wel weer verder.
hartelijke groet van Hennie