hendrina53 even voorstellen

Voorstellen mag natuurlijk altijd

hendrina53 even voorstellen

Berichtdoor hendrina53 op wo jun 02, 2010 1:41 pm

Hallo allemaal, ik ben Hendrina ik heb met mijn 14e jeugdreuma gekregen (ziekte van Still) na 2 jaar na het gebruik van prednison, kreeg ik Uveïtus, dat resulteerde jaren later in staar. Ik ben momenteel niet meer onder behandeling want de Uveïtus is rustig, eens in de zoveel tijd vlamt het weer op, maar dan kan ik zo weer terecht in het AMC.
Ik ben inmiddels 57jaar en al 35 jaar getrouwd en moeder van 2 kinderen en oma van 4 kleinkinderen, die ik dus met argusogen in de gaten hou, wat betreft kwaaltjes etc.
Ik ben al lang geleden afgekeurd vanwege de ogen en de reuma en heb een WAO uitkering.
Toen ik 40 jaar werd heb ik mijn linkeroog aan de staar laten opereren, dat heeft niet het juiste resultaat gehad. Waar het aan gelegen heeft kunnen de oogartsen niet zeggen. Mischien toch de reuma ofzo. of de Uveïtus, ze zijn daar niet duidelijk over. De jeugdreuma is nu hoofdzakelijk nog fibromyalgie
hendrina53

Re: hendrina53 even voorstellen

Berichtdoor JLT op di jun 08, 2010 3:15 pm

Hoi Hendrina,

Ten eerste welkom op het forum! Als ik het zo lees heb ook jij je portie wel gehad. Hoe is het nu met het zicht, zie je nog wel goed?

Het kan goed dat een uveitis (en misschien ook reuma) problemen veroorzaakt bij een (normaal gesproken) redelijk eenvoudige staar operatie. Vooral de uveitis maakt het oog zwakker waardoor deze meer tijd nodig heeft om te herstellen. En heel soms lukt dat zelfs helemaal niet.

Het is altijd goed om waakzaam te zijn. Voorkomen is beter dan genezen (als dat kan). Maar daar hoef ik jou niks over te vertellen natuurlijk.

Grt.
Jelte
JLT

Berichtdoor hendrina53 op di jun 08, 2010 6:30 pm

Jelte, 16 juni ga ik in de Jan van Goyenklinkiek in Amsterdam aan mijn staar worden geopereerd, de arts die dat gaat doen weet van mijn Uveïtus verleden, 7 jaar geleden laatste kortdurende opvlamming, ik begin met 3 dagen voor de operatie met druppelen van Predforte. ik ben best wel nerveus ik heb er zelfs wat hoge bloeddruk van.
Ik krijg naast prikverdoving ook en klein roesje, want ik ben bang voor de prikjes, zo kan zij het oog goed stilzetten om zo min mogelijk schade toe te brengen aan het zeker wel tere oog, door de uveítus. Duim je voor me?
groet van Hendrina
hendrina53

Berichtdoor JLT op wo jun 09, 2010 8:38 am

Waarschijnlijk gaat het helemaal goed komen, ik zal voor je duimen!
JLT

Keer terug naar Even voorstellen